مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

انتظار عملیات بزرگ اسرائیل علیه کرانه باختری را داریم | در مذاکرات آتش‌ بس غزه شرکت نمی‌کنیم

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای عنوان کرد این تشکیلات انتظار اجرای یک عملیات بزرگ از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را دارد.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، «ریاض المالکی»، مشاور روابط بین‌الملل و فرستاده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «من معتقدم این اتفاق [عملیات رژیم صهیونیستی] بعد از آنکه آنها دست به نابودی کامل همه تاسیسات در نوار غزه زده و ماموریت‌های خود در این باریکه را به پایان برسانند ممکن است... اکنون آنها دارند به سمت جبهه‌های دیگر حرکت می‌کنند. یکی از این جبهه‌ها جنوب لبنان بوده و جبهه دیگر نیز کرانه باختری است.»

المالکی اظهار کرد، فلسطین برای مقاومت در برابر چنین وضعیتی در صورتی که رخ دهد آمادگی بسیار خوبی دارد.

او گفت: در درجه اول واضح است که مردم مقاومت خواهند کرد و خواهند ماند و تلاش می‌کنند تا با حضور آنها و علیه حضور آنها نبرد کنند.

او ادامه داد، تعداد یورش‌های نظامی صهیونیست‌ها به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های آوارگان در کرانه باختری دو یا سه یا حتی چهار برابر شده است.

این در حالی است که رسانه خبری آمریکایی «آکسیوس»، روز پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی گزارش داد نمایندگان این رژیم، مصر و ایالات متحده وارد مذاکراتی در شهر قاهره بر سر حصول توافق در مورد چگونگی برقراری امنیت در مرز میان مصر و نوار غزه و بازگشایی گذرگاه مرزی رفح شده‌اند.

چند روز قبل نیز روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش کرد رژیم صهیونیستی بر ساخت یک دیوار در طول کریدور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه و مصر به منظور جلوگیری از ساخت تونل توسط جنبش حماس اصرار کرده است.

به نوشته «اسپوتنیک»، «دمیتری جندلمن»، مشاور «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان به این خبرگزاری گفت «دیوید بارنیا»، مدیر سرویس اطلاعاتی موساد رژیم صهیونیستی و «رونن بار»، رئیس سازمان «شین بت» به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات بر سر حصول توافق برای آتش‌بس در نوار غزه که برای چند روز آینده برنامه‌ریزی شده به قاهره وارد شدند.

ریاض المالکی در بخش دیگری از سخنانش به اسپوتنیک گفت، تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات بر سر آتش‌بس در نوار غزه شرکت نمی‌کند چون یکی از طرف‌های جنگ در این باریکه نیست.

المالکی افزود: «ما واقعا یکی از طرف‌های بحران کنونی نیستیم. و از آنجا که موضوع مذاکرات درباره آتش‌ بس بین حماس و اسرائیل است پس ما طرفی در این مذاکرات نیستیم.»

المالکی ادامه داد، تشکیلات خودگردان فلسطین زمانی که مذاکراتی بر سر بازسازی و بازیابی وضعیت در نوار غزه بعد از خاتمه جنگ برگزار شود یکی از شرکت‌کنندگان این مذاکرات خواهد شد.

او اظهار کرد: «ما در مذاکرات بر سر موضوعاتی نظیر این که چه کسی گذرگاه رفح را مدیریت کند و همچنین بر سر بازسازی نوار غزه مطمئنا یکی از طرف‌های رسمی چنین مذاکراتی خواهیم بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها